Πόσο νερό πριν κ μετά την προπόνηση;

Είναι γνωστό ότι η αφυδάτωση προκαλεί μείωση στην απόδοση του αθλητή

αλλά κ μεγάλους κινδύνους όπως θερμοπληξία, ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες. Το νερό είναι βασικό συστατικό για το σώμα μας κ δεν πρέπει ποτέ να λείπει. 

Πως θα καταλάβουμε πόσο νερό χρειαζόμαστε μετά την προπόνηση;

Υπάρχει ένας πολύ απλός και πρακτικός τρόπος. Ζυγιζόμαστε πριν την άσκηση και  σημειώνουμε το βάρος μας. Μετά την άσκηση ζυγιζόμαστε ξανά, χωρίς όμως ενδιάμεσα να πιούμε νερό η να φάμε κάτι. Αυτό όμως το κάνουμε μόνο για μια φορά, ώστε να κρατήσουμε ενδείξεις γιατί δεν είναι υγιεινό να μην πίνουμε νερό ενδιάμεσα στην άσκηση. Μπορούμε να το επαναλάβουμε πάλι όταν θα αλλάζει η εποχή.  (εξαρτάται βέβαια και από το είδος της άσκησης που κάνουμε) . Επίσης αλλάζουμε κ την ιδρωμένη μπλούζα μας για να μην έχουμε έξτρα βάρος. 

Μετά την προπόνηση για κάθε 0,8kg μειωμένου  σωματικού βάρους  που μας δείχνει η ζυγαριά, εμείς πίνουμε 1lt νερό. Προσοχή η ποσότητα αυτή καλό είναι να μην καταναλωθεί όλη άμεσα αλλά μέσα σε 40 λεπτά μετά την προπόνηση. Αυτό που θα πρέπει να προσέξουμε, είναι πως καλό θα ήταν να μην πιούμε σκέτο  νερό, αλλά να προσθέσουμε  κ νάτριο μαζί. Ο λόγος είναι ότι το νερό αποβάλει νάτριο. Εμείς έχουμε ήδη αποβάλει νάτριο με την προπόνηση, ώστε αν πιούμε νερό σκέτο, θα αποβάλουμε ακόμα περισσότερο, με αποτέλεσμα να έχουμε πιθανώς υπονατριαιμια. Όσο νερό δηλαδή  και  να πιούμε μεταπροπονητικά, απλά θα το χάσουμε με την διούρηση αν δεν προσθέσουμε κ λίγο νάτριο. Η δοσολογία νατρίου που μπορούμε να προσθέσουμε για να είμαστε καλυμμένοι απόλυτα, είναι 20-40mmol(μιλιμόλ) μέσα στο νερό μας. Είναι περίπου ελάχιστο αλάτι στην άκρη της μύτης ενός κουταλιού του γλυκού.  Αυτό  μπορούμε να το καταφέρουμε προσθέτοντας ένα φακελάκι με ηλεκτρολύτες από αυτά που κυκλοφορούν στο εμπόριο, εδικά για τις αθλητικές δραστηριότητες. 

Πριν την προπόνηση

Για να είμαστε καλυμμένοι πριν την προπόνηση, αρκεί να πιούμε 340-600ml νερό 2 ώρες πριν την αθλητική μας δραστηριότητα. .Αυτό είναι για τον μέσο ασκούμενο. Επίσης πίνουμε ξανά 220ml 15 λεπτά πριν την προπόνηση.

Τεστ για την αφυδάτωση

Ένα απλό  τεστ είναι το χρώμα των ούρων. Διάφανο κ διαυγές αν δεν χρειαζόμαστε αρκετό νερό για εκείνη την ώρα. Κίτρινο κ σκούρο αν χρειαζόμαστε. Βέβαια το χρώμα των ούρων έχει να κάνει κ με την χρήση διαφόρων συμπληρωμάτων διατροφής  κ ειδικά βιταμινών της ομάδας Β, ή φαρμάκων που το αλλάζουν.

Θερμοπληξία

Παρατεταμένη εφίδρωση  τους  καλοκαιρινούς μήνες, έχει ως αποτέλεσμα, να μικραίνει ο όγκος του νερού στο αίμα γιατί κ η καρδιά  είναι μυώνας (αποτελείται δηλ 70% από νερό), με αποτέλεσμα να κρατά νερό για να λειτουργήσει σωστά. Οπότε ακόμα λιγότερο νερό υπάρχει διαθέσιμο για το υπόλοιπο σώμα. Το “βεντιλατέρ” του σώματος που είναι η εφίδρωση δεν λειτουργεί σωστά κ οδηγούμε το σώμα σε θερμοπληξία.

Προσοχή λοιπόν  με την λήψη νερού και ιδιαίτερα τους καλοκαιρινούς μήνες. 

Καλές προπονήσεις.

Ο Σταύρος Παπαδόπουλος είναι πτυχιούχος προσωπικός προπονητής με χρόνια εμπειρίας στην εκγύμναση ασκουμένων επιβλέποντας τους προσωπικά  αλλά κ καθοδηγώντας τους και μέσω ίντερνετ. Έχει αναδείξει με την βοήθεια του πολλούς πρωταθλητές Πανελλήνιους αλλά κ Παγκόσμιους στον χώρο του fitness, όπως επίσης έχει βοηθήσει εκατοντάδες άλλα άτομα να επιτύχουν τους στόχους τους σχετικά με μια Fit κ υγιή εμφάνιση.  Αυτή την στιγμή ζει κ εργάζεται ως προσωπικός προπονητής , διοργανωτής αθλητικών bootcamps αλλά  και ως υπεύθυνος γυμναστηρίων, στο Πουκέτ, Ταϊλάνδης . 

w video of the day