Vegan και οι απαραίτητες τροφές τους

Από τη διαιτολόγο διατροφολόγο Ευαγγελία Ντεμίρη...

O βιγκανισμός είναι ο σεβασμός προς τη ζωή που αναγνωρίζει τα δικαιώματα όλων των ζωντανών όντων και προεκτείνει προς αυτά τη συμπόνια , την ευγένεια και το δίκαιο.

Προσπαθούν  με τη στάση ζωής τους, να κάνουν περισσότερο καλό και λιγότερο κακό και αυτό τελικά είναι μια διαδικασία ανεύρεσης επιλογών και εναλλακτικών που σέβονται και προστατεύουν τη ζωή όλων των ζωντανών όντων.

Είναι υγιεινή η βίγκαν διατροφή;

Η βίγκαν διατροφή είναι κατάλληλη για όλα τα στάδια της ζωής, αρκεί φυσικά να είναι ισορροπημένη και να περιλαμβάνει ποικιλία τροφών. Αυτό σημαίνει ότι αν κάποιος τρώει συνεχώς τηγανιτές πατάτες ή άσπρο ρύζι είναι βέβαιο ότι δεν θα αποκομίσει τα οφέλη της βίγκαν διατροφής.

Θα πρέπει δηλαδή να έχει γνώση της περιεκτικότητας θρεπτικών συστατικών της τροφής του για να είναι υγιεινό και πλήρες  το γεύμα του.

 

7 ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΕΣ VEGAN ΤΡΟΦΕΣ  :

 

ΛΑΧΑΝΙΔΑ (kale) «βασιλιάς των λαχανικών»:

Εξαιρετική πηγή αντιοξειδωτικών στοιχείων, έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες, σε βιταμίνες Α, C, Κ και του συμπλέγματος Β και μέταλλα όπως φώσφορο, κάλιο, μαγγάνιο, σίδηρο και μαγνήσιο .

Μπορεί να καλλιεργηθεί ακόμα και σε γλάστρα στο μπαλκόνι μας.

ΛΑΔΙ ΚΑΡΥΔΑΣ:

το λάδι καρύδας μεταβολίζεται πολύ γρηγορα από τον οργανισμό, αυξάνοντας την καύση του λίπους. Εχει  βιταμίνες, μέταλλα, αντιμυκητιακά, αντιοξειδωτικά και αντιβακτηριδιακά στοιχεία. Χάρη στην υπέροχη μυρωδιά του θα χαρίσει ένα άρωμα Καραϊβικής στις σαλάτες σου.

ΑΚΑΤΕΡΓΑΣΤΟΙ ΩΜΟΙ ΣΠΟΡΟΙ :

Ο ακατέργαστος, βιολογικός σπόρος είναι πλούσιος σε βιταμίνες, μέταλλα και πρωτεΐνες. Χρησιμοποιείται άμεσα, χωρίς μαγείρεμα σε μουσλι, στο  γιαούρτι, σε smoothies, στις  σαλάτες και στις μπάρες ενέργειας.

Μερικοί από τoυς σπόρους:  chia , λιναρόσπορος , ηλιόσπορος κλπ.

ΠΡΟΖΥΜΙ :

Έχει ευεργετικές ιδιότητες και αυτό  αποδίδεται κατά βάση στην περιεκτικότητά του σε μικροοργανισμούς. Αποτελούν στην ουσία τους  προβιοτικούς μικροοργανισμούς. Καταναλώνοντας συχνά προβιοτικά ,έχουμε μια σειρά από ευεργετικές δράσεις, όπως: ενίσχυση της άμυνας του οργανισμού και ενδυνάμωση του οργανισμού όσον αφορά την αντίστασή του στις μολύνσεις και προστατευει  από φλεγμονώδεις νόσους του εντέρου (νόσος του Crohn, ψευδομεμβρανώδης κολίτιδα). Επίσης δημιουργεί μια   καταστολή της δράσης των νιτρωδών και νιτρικών αλάτων που προστίθενται στα προϊόντα κρέατος και τα οποία στον άνθρωπο μετατρέπονται σε νιτροζαμίνες, που είναι καρκινογόνες.

ΞΗΡΟΙ ΚΑΡΠΟΙ:

Είναι  σημαντικό να τους προσθέσουμε στην καθημερινή μας διατροφή, μιας και είναι γεμάτη πολύτιμες πρωτεΐνες, ακόρεστα λιπαρά και βιταμίνες.

ΚΙΝΟΑ :

Η προτεινόμενη “δόση” για κινόα καθημερινά είναι 48 γραμμάρια, χωρισμένα σε 3 μερίδες. Η κινόα περιέχει περισσότερα αντιοξειδωτικά από κάθε άλλη μορφή σιτηρού που χρησιμοποιείται σε δίατες χωρίς γλουτένη.

Μια μερίδα κινόα περιέχει 160 θερμίδες, 2,5 γραμμάρια λιπαρά (κανένα από αυτά κορεσμένα ), καθόλου χοληστερόλη και νάτριο, 8 γραμμάρια πρωτεΐνης και 26 γραμμάρια υδατανθράκων (εκ των οποίων τα 3 γραμμάρια είναι ίνες).

ΦΑΒΑ :

Η φάβα είναι ένα μικρό σποράκι με μεγάλη θρεπτική αξία. Τροφή με χαμηλή περιεκτικότητα σε κορεσμένα λιπαρά και χοληστερόλη, είναι καλή πηγή φυτικών ινών και φυτικών πρωτεϊνών. Βοηθά στην καλή λειτουργία του εντέρου, προστατεύει από τον καρκίνο του παχέος εντέρου καθώς βοηθά και στη διατήρηση των επιπέδων σακχάρου και χοληστερόλης.

 

ΝΑ ΤΟΝΙΣΩ ΟΤΙ ΔΕ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΖΟΜΑΣΤΕ ΑΠΟ ΤΙΣ ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΕΣ ΜΑΣ ΣΥΝΗΘΕΙΕΣ.

Η ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥΔΙΑΣΤΑΤΗ ΜΕ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ ,ΦΟΒΙΕΣ ,ΑΠΟΨΕΙΣ ,ΙΔΕΕΣ .

ΦΡΟΝΤΙΖΟΥΜΕ ΤΟ ΣΩΜΑ ΜΑΣ ΛΟΙΠΟΝ ΜΕ ΤΡΟΠΟ ΠΟΥ ΜΑΣ  ΚΑΝΕΙ ΕΜΑΣ ΝΑ ΝΙΩΘΟΥΜΕ ΟΜΟΡΦΑ 

 

Ευαγγελία Ντεμίρη 

Διευθύντρια στο κέντρο μεσογειακής διατροφής στη Γλυφάδα

 

 

w video of the day